Vorige | Volgende

Utrechtseweg 35 Amersfoort

Bewaar object
Dit bedrijfsobject is verhuurd

Omschrijving

Te huur begane grond in unieke kantoorvilla te Amersfoort, perfecte staat van onderhoud!

OBJECT
In deze prachtig gerenoveerde kantoorvilla komt door de verhuizing van de huidige huurder 167m2 kantoorruimte op de begane grond beschikbaar. Deze hoogwaardige kantoorruimte is vrijwel turnkey en één hele grote kantoorruimte die op te delen is door de aanwezige kamer-en-suite deuren in een drietal kleinere kantoorruimte. Daarnaast zijn er nog vier royale kantoorkamers waarvan één dienst doet als lunchruimte. Voorts behoort tot de beschikbare ruimte een kelder. Deze praktische kelder kan prima dienst doen als opslag voor archief of kantoorartikelen. Achter het pand bevindt zich een diepe tuin met een parkeerplaats voor 15 auto´s en een fietsenstalling.

BEREIKBAARHEID
De kantoorvilla is buitengewoon goed bereikbaar. Zowel met het openbaar vervoer als met de auto.

• Auto
De villa ligt op de hoek van de Utrechtseweg en de Kersenbaan. De Kersenbaan, met in haar verlengde de Arnhemseweg, biedt direct toegang tot de A28. Deze A28 leidt vervolgens direct naar Utrecht of via klaverblad Hoevelaken naar de overige windstreken van ons land/Europa.
• Parkeren
Zoals aangegeven ligt er achter de villa een zeer royale tuin waarin tevens 15 parkeerplaatsen zijn gesitueerd. Van deze parkeerplaatsen zijn er 7 gereserveerd voor de nieuwe huurder van de begane grond.
• Openbaar vervoer
Centraal Station Amersfoort bevindt zich op 600m loopafstand van de kantoorruimte en is eenvoudig via de Berkenweg (zijstraat Utrechtseweg) te bereiken.

HISTORIE
De kantoorvilla aan de Utrechtseweg in Amersfoort stamt uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Veel van de oorspronkelijke details zijn bewaard gebleven of in ere hersteld. Denk hierbij aan de glas-in-loodramen, de kamer-en-suite, de ornamenten en de gracieuze opgang naar de eerste etage. Het pand is verrijkt met moderne voorzieningen zoals een volledig vernieuwde cv-installatie, elektra, kabelgoten voor netwerkaansluitingen en airconditioning op de ruime en lichte kapverdieping. De huidige huurder is sinds 2010 gebruiker van de kantoorvilla. Een verhuizing naar Amsterdam maakt dat de ruimte op de begane grond beschikbaar komt.

OPPERVLAKTE
Begane grond inclusief kelder 167m2.

BESTEMMING
• maatschappelijke voorzieningen in de vorm van medische, sociale en culturele voorzieningen;
• administratieve, financiële en zakelijke dienstverlening;
• bedrijven die, in de bij de regels behorende Staat van bedrijfsactiviteit, zijn aangeduid als categorie A (voor nadere informatie hieromtrent kunt u contact opnemen met ons kantoor);

HUURVOORWAARDEN
HUURPRIJS
€ 160,- per m2 per jaar, exclusief BTW en servicekosten
€ 1.000,- per parkeerplaats per jaar exclusief BTW

OMZETBELASTING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal gekeken worden naar een oplossing.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het gehuurde zal in huidige staat worden opgeleverd dat wil zeggen inclusief de huidige wand-, vloer- en plafondafwerking en de door verhuurder aangebrachte armaturen. Voorts is de huidige huurder bereid om overname van (een deel van) de inventaris te bespreken.

VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
€ 44,- per m2 per jaar exclusief btw.

Deze servicekosten omvatten onder andere de volgende leveringen en diensten:
• Schoonmaak algemene ruimten;
• Elektra algemene ruimte;
• Onderhoud tuin / terrein/ parkeerplaatsen;
• Onderhoud en periodieke controle cv-installatie;
• Onderhoud en periodieke controle alarminstallaties en abonnementsgelden;
• Onderhoud en periodieke controle toegangspoort;
• Klein dagelijks onderhoud algemene ruimte;
• Onderhoud en plaatsing parkeerborden (indien noodzakelijk);
• Onderhoud buitenverlichting;
• Ongediertebestrijding;
• Schoonhouden van daken en goten;
• Onderhoud intercominstallatie (indien aanwezig);
• Onderhoud van rolluiken en andere zonwering;
• Onderhoud van lampen, verlichting inclusief armaturen;
• Glasbewassing;
• Schoonmaak gevel (niet beglazing);
• Levering gas, water en elektra algemene ruimte;
• Levering gas, water en elektra van het gehuurde;
• Controle en periodieke controle brandmeldinstallatie;
• Herstel inbraakschade / inbraakschade van de algemene ruimte alsmede individuele ruimte
• Glasverzekering;
• Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten

HUURPRIJS INDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het Consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURINGANGSDATUM
In overleg, per direct is mogelijk.

HUURTERMIJN
De huurtermijn bedraagt 5 jaar met een aansluitende verlengingsperiode(n) van 5 jaar.
Eventueel is een kortere huurtermijn bespreekbaar.

HUUROVEREENKOMST
Indien partijen tot overeenstemming komen, zullen de huurvoorwaarden worden vervat in een huurovereenkomst, model Kantoorruimte en andere bedrijfsruimte, die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals deze wordt gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden
huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUURBETALING
De huur te vermeerderen met servicekosten en omzetbelasting dient per maand vooruit te worden voldaan.

GUNNING
De verhuurder/eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.
Lees de volledige omschrijving

Kenmerken

Algemeen

Hoofdbestemming
kantoorruimte
Functies
kantoorruimte
Gebouwnaam
Kantoorvilla Mercurius
Aanvaarding
In overleg

Details

Perceel
1068 m²
Voorzieningen
inbouwarmaturen, pantry, te openen ramen, toilet, verwarming
Ligging
overig
Kenmerken ligging
stationslocatie
Bereikbaarheid
bank op minder dan 500 m, bushalte op minder dan 500 m, NS station op 500 m tot 1000 m, ontspanning op minder dan 500 m, restaurant op minder dan 500 m, snelwegafrit op 4000 m tot 5000 m, winkels op minder dan 500 m
Waardering binnen
uitstekend
Waardering buiten
uitstekend
Bouwperiode
vanaf 1906 t/m 1930
In aanbouw
nee

Financieel

Servicekosten
45
Conditie servicekosten
per maand
BTW servicekosten
ja

Kantoorruimte

Kantoorruimte oppervlakte
167 m²
Kantoorruimte units vanaf
167

Parkeergelegenheid

Faciliteit
Op het terrein gelegen achter de kantoorvilla zijn 7 parkeerplaatsen gereserveerd voor de huurder van de begane grond. De huur van deze parkeerplaatsen bedraagt € 1.000, 00 per parkeerplaats per jaar exclusief btw.
Aantal parkeerplaatsen
8
Bekijk alle kenmerken

Alle foto's

Kaart Utrechtseweg 35 Amersfoort

naar Utrechtseweg 35 Amersfoort
Op 5 minuten loopafstand Op 5 minuten fietsafstand

Deel dit object

De HITH methode

Elke vastgoedwens is uniek en daarom combineren wij tal van jaren ervaring steeds met een frisse blik en een grondige analyse. Wij zorgen ervoor dat u het gehele traject met een gerust gemoed kunt doorlopen, wetende dat u steeds de optimale oplossing voor uw situatie aangereikt krijgt.

Dat verloopt zo:

01 | Een goed gesprek

Kom koffie drinken! Want een goed gesprek is het halve werk. In een kosteloos kennismakingsgesprek bespreken we uw persoonlijke situatie, wensen en eisen. Daarna stellen we samen een concreet plan van aanpak op. Wij weten als geen ander hoe snel de vastgoedmarkt verandert. Laat geen kans schieten en klik hier om een (persoonlijke of video call) afspraak te maken bij een van onze adviseurs.

02 | Meteen duidelijkheid

Voor elke vastgoedvraag hebben wij een passende, gestructureerde aanpak in combinatie met een nauwgezette planning. Bij ons geen ingewikkelde prijsconstructies of verrassingen achteraf. Het kostenplaatje presenteren we u nog voor we van start gaan. Zo weet u meteen wat te verwachten. Duidelijkheid en eerlijkheid. Daar houden we van.

03 | Gefeliciteerd!

Gelukt! Wij vonden voor u het ideale pand of de juiste huurder/koper. Na een succesvolle onderhandeling is het tijd om te tekenen. Wij zorgen ervoor dat ook dit feestelijke moment goed verloopt. Handtekening gezet? Tijd om te proosten!

Funda in Business
NVM
VastgoedCert
NRVT
Erkend leerbedrijf