Vorige | Volgende

Markenhaven 25B Amersfoort

Bewaar object
Dit bedrijfsobject is verhuurd

Omschrijving

OBJECT
Gelegen aan een van de mooiste straten van Vathorst vind je deze ruime kantoorunits op de 1e verdieping van “het Laakhuijs”. Het totale vloeroppervlak van “het Laakhuijs” bedraagt circa 350 m², verdeeld over begane grond en 3 verdiepingen, elk ter grootte van circa 88 m². De beschikbare ruimten op de verdieping kunnen als geheel gehuurd worden of als separate kantoorkamers. De kantoorkamers zijn beschikbaar vanaf 20m2 tot en met een geheel van 88m2. De kamers zijn voorzien van vloerbedekking, wandafwerking en een systeemplafond met verlichting. De op de verdieping aanwezige pantry en toilet staat exclusief ter beschikking aan de gebruikers van de kantoorkamers op de 1e verdieping. Naast de 3 kantoorkamers is er een gemeenschappelijke wacht/entree ruimte (met pantry) voor de gebruikers van de 1e verdieping.

LOCATIE
De strategische, centrale ligging in Nederland en het uitstekende voorzieningenniveau maken van Amersfoort een stad met een zeer gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven. Dat heeft al vele toonaangevende bedrijven en organisaties uit binnen- en buitenland naar Amersfoort gelokt. De afgelopen 15 jaar is ook het aantal inwoners in Amersfoort snel gegroeid. Het beleid van de gemeente Amersfoort is erop gericht om met elke nieuwe woonwijk ook een nieuw bedrijventerrein te ontwikkelen. Het evenwicht tussen wonen en werken wordt zorgvuldig bewaakt.

Het Laakhuis is gelegen aan de Markenhaven 25 te Vathorst (Amersfoort). De Markenhaven is een moderne kleine binnenhaven voor diverse sloepen die Vathorst rijk is. Vathorst is een zeer ondernemende wijk. Niet alleen gebeurt er veel vanuit de winkeliers en de ontwikkelbedrijven, ook veel van de inwoners zijn ondernemer. Ook hier biedt Vathorst verbinding.

BEREIKBAARHEID
De locatie is zowel met eigen als openbaar vervoer goed bereikbaar.

• Auto
Door het goed opgezette wegenstelsel in Amersfoort zijn zowel de rijksweg A1 als de rijksweg A28 met de auto eenvoudig te bereiken. Het pand is op slechts enkele autominuten afstand gelegen van de autosnelwegen A1 (Amsterdam – Enschede) en de A28 (Utrecht – Zwolle). Door de goede aansluiting op het verkeersknooppunt “Hoevelaken” zijn er uitstekende verbindingsmogelijkheden met alle delen van het land.

• Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer zijn er eveneens uitstekende verbindingen van en naar de kantoorruimte aan de Markenhaven 25B. Het NS-station “Vathorst” is lopend (ruim 10 minuten) te bereiken. Per trein en bus zijn goede plaatselijke-, regionale- en landelijke verbindingen met het openbaar vervoer beschikbaar. Voorts zijn er diverse bushaltes aan de boulevard op ca. 4 minuten wandelen.

HISTORIE
Eind 2011 is de bouw van “Het Laakhuijs” voltooid. “Het Laakhuijs” is een kantoorgebouw dat qua afmeting en ligging een interessante optie is voor meerdere branches. De ruimte is in gebruik geweest als praktijkruimte in de medische sector.

OPPERVLAKTE
• Kantoorkamer 1: 38m2 (kamer 23m2, toeslag algemene ruimte 15m2)
• Kantoorkamer 2: 20m2 (kamer 12m2, toeslag algemene ruimte 8m2)
• Kantoorkamer 3: 30m2 (kamer 18m2, toeslag algemene ruimte 12m2)
• Totaal beschikbaar: 88m2.
Beschikbare kantoorruimte in totaal 88m2

BESTEMMING
De aangeboden ruimte op de eerste verdieping kan worden gehuurd voor gebruik met hierna genoemde doeleinden:
• Commerciële en/of maatschappelijke dienstverlening voor zover die niet voorkomt in de Staat van Bedrijfsactiviteiten die als bijlage 1 deel uitmaakt van de regels van dit plan en tot een b.v.o. per eenheid van niet meer dan 100 m²;
• maatschappelijke voorzieningen, te weten sociaal-culturele, (sociaal) medische, educatieve, religieuze en overheidsvoorzieningen.

HUURVOORWAARDEN
HUURPRIJS
Voor het geheel geldt een huurprijs van € 16.500,- per jaar, exclusief BTW en servicekosten of € 1.375,- per maand exclusief btw en servicekosten.

Voor de kantoorkamers geldt een huurprijs inclusief servicekosten en exclusief btw. De huurprijzen voor de kantoorkamers zijn als volgt:
• Kantoorkamer 1: € 695,- per maand exclusief btw en inclusief servicekosten
• Kantoorkamer 2: € 375,- per maand exclusief btw en inclusief servicekosten
• Kantoorkamer 3: € 575,- per maand exclusief btw en inclusief servicekosten

OMZETBELASTING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal gekeken worden naar een oplossing.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het gehuurde zal in huidige staat worden opgeleverd dat wil zeggen inclusief de huidige wand-, vloer- en plafondafwerking en de door verhuurder aangebrachte armaturen. Dit betreft onder andere de volgende voorzieningen:
- Systeemplafonds met lichtarmaturen;
- Systeemwanden;
- Projecttapijt;
- Pantry (eventueel medegebruik met andere huurders 1e verdieping);
- Toilet (eventueel medegebruik met andere huurder 1e verdieping;
- Verwarming middels Stadsverwarming;
- Mechanische ventilatie
- Liftinstallatie.

VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
€ 27,50 per m2 per jaar exclusief btw.

Deze servicekosten omvatten onder andere de volgende leveringen en diensten:
o Energieverbruik technische installaties, algemene ruimten en gehuurde kantoorruimten
o Verwarmingskosten algemene ruimten en gehuurde kantoorruimten
o Periodieke controle van brandslanghaspels
o Onderhoud groenvoorziening en parkeerterrein
o Onderhoud en vervanging van lampen in algemene ruimten en parkeerterrein
o Schoonmaak algemene ruimten
o Glasbewassing glas buitenzijde kantoorgebouw
o Waterverbruik
o Kosten voortvloeiende uit door de overheid vereiste controles
o Kosten klein dagelijks onderhoud
o Administratiekosten ad. 5% over de leveringen en diensten

HUURPRIJS INDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het Consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURINGANGSDATUM
In overleg, per direct is mogelijk.

HUURTERMIJN
De huurtermijn bedraagt 5 jaar met een aansluitende verlengingsperiode(n) van 5 jaar.
Eventueel is een kortere huurtermijn bespreekbaar.

HUUROVEREENKOMST
Indien partijen tot overeenstemming komen, zullen de huurvoorwaarden worden vervat in een huurovereenkomst, model Kantoorruimte en andere bedrijfsruimte, die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals deze wordt gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bij ondertekening van de huurovereenkomst wordt verlangd een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUURBETALING
De huur te vermeerderen met servicekosten en omzetbelasting dient per maand vooruit te worden voldaan.

GUNNING
De verhuurder/eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.
Lees de volledige omschrijving

Kenmerken

Algemeen

Hoofdbestemming
kantoorruimte
Functies
kantoorruimte
Gebouwnaam
Laakhuijs
Aanvaarding
In overleg

Details

Perceel
230 m²
Voorzieningen
inbouwarmaturen, kabelgoten, kamerindeling, liften, mechanische ventilatie, pantry, pantry keuken, systeemplafond, te openen ramen, toilet, verwarming
Ligging
in woonwijk
Bouwjaar
2011
Bouwperiode
vanaf 2011 t/m 2020
In aanbouw
nee

Financieel

Servicekosten
27.5
Conditie servicekosten
per vierkante meter per jaar
BTW servicekosten
ja

Kantoorruimte

Kantoorruimte oppervlakte
88 m²
Kantoorruimte verzamelgebouwen
pantry keuken
Kantoorruimte units vanaf
30
Bekijk alle kenmerken

Alle foto's

Kaart Markenhaven 25B Amersfoort

naar Markenhaven 25B Amersfoort
Op 5 minuten loopafstand Op 5 minuten fietsafstand

Deel dit object

De HITH methode

Elke vastgoedwens is uniek en daarom combineren wij tal van jaren ervaring steeds met een frisse blik en een grondige analyse. Wij zorgen ervoor dat u het gehele traject met een gerust gemoed kunt doorlopen, wetende dat u steeds de optimale oplossing voor uw situatie aangereikt krijgt.

Dat verloopt zo:

01 | Een goed gesprek

Kom koffie drinken! Want een goed gesprek is het halve werk. In een kosteloos kennismakingsgesprek bespreken we uw persoonlijke situatie, wensen en eisen. Daarna stellen we samen een concreet plan van aanpak op. Wij weten als geen ander hoe snel de vastgoedmarkt verandert. Laat geen kans schieten en klik hier om een (persoonlijke of video call) afspraak te maken bij een van onze adviseurs.

02 | Meteen duidelijkheid

Voor elke vastgoedvraag hebben wij een passende, gestructureerde aanpak in combinatie met een nauwgezette planning. Bij ons geen ingewikkelde prijsconstructies of verrassingen achteraf. Het kostenplaatje presenteren we u nog voor we van start gaan. Zo weet u meteen wat te verwachten. Duidelijkheid en eerlijkheid. Daar houden we van.

03 | Gefeliciteerd!

Gelukt! Wij vonden voor u het ideale pand of de juiste huurder/koper. Na een succesvolle onderhandeling is het tijd om te tekenen. Wij zorgen ervoor dat ook dit feestelijke moment goed verloopt. Handtekening gezet? Tijd om te proosten!

Funda in Business
NVM
VastgoedCert
NRVT
Erkend leerbedrijf