Vorige | Volgende

Stadsring 140A Amersfoort

Huurprijs € 18.000 excl btw

Bewaar object

Omschrijving

ALGEMEEN

OBJECT
Op een van de meest herkenbare locaties van de Stadsring gelegen zelfstandige kantoorruimte. Prominente ligging in het centrum van Amersfoort. Representatief kantoor/winkelgebouw op een goede zichtlocatie aan de Stadsring, de hoofdverkeersader door het centrum van Amersfoort.
Gelegen op de eerste verdieping aan de achterzijde is in totaal voor de verhuur beschikbaar 128m2 kantoorruimte, bestaande uit 2 units. Eén unit van ca. 97 m2 en één unit van ca. 31 m2 vloeroppervlak. De pantry en sanitaire voorzieningen worden gedeeld met de andere huurder van de 1e verdieping. Het gebouw beschikt over een lift.

LOCATIE
Direct gelegen aan de Utrechtsestraat, het begin van het kernwinkelgebied en naar het bruisende, gezellige centrum van Amersfoort met een uitgebreid winkelnetwerk, terrassen en restaurants. Het kantoorgebouw ligt op een prominente locatie in het centrumgebied van Amersfoort. Werkelijk alle voorzieningen, waaronder NS-station en het winkelhart in de historische binnenstad, bevinden zich op loopafstand van deze locatie.

BEREIKBAARHEID
De locatie is zowel met eigen als openbaar vervoer goed bereikbaar.

• Auto
Door het goed opgezette wegenstelsel in Amersfoort zijn zowel de rijksweg A1 als de rijksweg A28 met de auto eenvoudig te bereiken. Het pand is op slechts enkele autominuten afstand gelegen van de autosnelwegen A1 (Amsterdam – Enschede) en de A28 (Utrecht – Zwolle). Door de goede aansluiting op het verkeersknooppunt “Hoevelaken” zijn er uitstekende verbindingsmogelijkheden met alle delen van het land.

• Parkeren
In de directe nabijheid zijn diverse en voldoende parkeergarages en andere parkeergelegenheden aanwezig. De dichtst bij zijnde parkeermogelijkheden zijn Q-Park St. Jorisplein en parkeergarage Centrum Mondriaan. Voor beide garage zijn diverse abonnementsmogelijkheden zodat gebruikers van de kantoorruimte zich geen zorgen hoeven te maken over het parkeren van hun auto.

• Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer zijn er eveneens uitstekende verbindingen van en naar de kantoorruimte aan de Stadsring 140A. Het NS-station “Amersfoort Centraal”, waarbij zich tevens het busstation bevindt, is lopend (ruim 10 minuten) te bereiken. Per trein en bus zijn goede plaatselijke-, regionale- en landelijke verbindingen met het openbaar vervoer beschikbaar. Voorts zijn er bushaltes direct tegenover het pand.

HISTORIE
De kantoorruimte op de 1e verdieping is gelegen in het gebouw waar vanaf 1963 tot 1984 het befaamde Restaurant Kobus aan de Poort was gevestigd. Het gebouw werd gebouwd door het voormalige bouwbedrijf Van Hoogevest in de periode 1959-1963. Voor de periode was het Amersfoorts politiebureau op de plek gevestigd.
Na het vertrek van Kobus aan de Poort werd de begane grond aan de Utrechtsestraat zijde uitgebouwd. Op de begane grond hierdoor ruimte om winkels te vestigen. De verdiepingen werden getransformeerd naar kantoorruimte. En sinds die transformatie biedt het gebouw winkelruimte op de begane grond en kantoorruimte op de eerste en tweede verdieping. Het gebouw is inmiddels wel zalm oranje geverfd.

OPPERVLAKTE
Beschikbare kantoorruimte in totaal 128m2, als volgt verdeeld over 2 units:
Unit 1: 31m2
Unit 2: 97m2.

BESTEMMING
De aangeboden ruimte op de eerste verdieping heeft een bestemming die wordt omschreven als 'Centrum - 1'. De betekent dat de ruimte kan worden gehuurd voor gebruik met hierna genoemde doeleinden:
• detailhandel en/of detailhandel met horeca van categorie 3
• publieksgerichte dienstverlening
• maatschappelijke voorzieningen met horeca van categorie 3
• zakelijke dienstverlening / kantoren
• bedrijven, die in de bij deze regels behorende Staat van Bedrijfsactiviteiten functiemenging zijn aangeduid als categorie A en B
• culturele voorzieningen, m.u.v. theaters, bioscopen, schouwburgen, concert- en congresgebouwen en andere daarmee vergelijkbare instellingen, met horeca van categorie 3
• wonen
• horeca van categorie 1

HUURVOORWAARDEN

HUURPRIJS
Voor het geheel geldt een huurprijs van € 18.000,- per jaar, exclusief BTW en servicekosten of € 1.500,- per maand exclusief btw en servicekosten.
In geval een unit wordt gehuurd dan gelden de volgende huurprijzen:
Unit 1: € 375,- per maand exclusief btw en servicekosten
Unit 2: € 1.150,- per maand exclusief btw en servicekosten

OMZETBELASTING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal gekeken worden naar een oplossing.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het gehuurde zal in huidige staat worden opgeleverd dat wil zeggen inclusief de huidige wand-, vloer- en plafondafwerking en de door verhuurder aangebrachte armaturen. Dit betreft onder andere de volgende voorzieningen:
- Systeemplafonds met lichtarmaturen (led);
- Systeemwanden, deels transparant uitgevoerd;
- Projecttapijt;
- Pantry (medegebruik met andere huurder 1e verdieping);
- Toiletten (medegebruik met andere huurder 1e verdieping;
- Airconditioning-units;
- CV-installatie;
- Liftinstallatie.

VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
€ 35,- per m2 per jaar exclusief btw.

Deze servicekosten omvatten onder andere de volgende leveringen en diensten:
- gebruik en vastrecht ten behoeve van nutsvoorzieningen;
- onderhoud c.v., koeling, liftinstallatie;
- brandmeldinstallatie;
- schoonmaken buitengevel/beglazing/dak/ entree;
- 5% administratiekosten over de bovenstaande leveringen en diensten.

HUURPRIJS INDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het Consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURINGANGSDATUM
In overleg, per direct is mogelijk.

HUURTERMIJN
De huurtermijn bedraagt 5 jaar met een aansluitende verlengingsperiode(n) van 5 jaar.
Eventueel is een kortere huurtermijn bespreekbaar.

HUUROVEREENKOMST
Indien partijen tot overeenstemming komen, zullen de huurvoorwaarden worden vervat in een huurovereenkomst, model Kantoorruimte en andere bedrijfsruimte, die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals deze wordt gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bij ondertekening van de huurovereenkomst wordt verlangd een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUURBETALING
De huur te vermeerderen met servicekosten en omzetbelasting dient per maand vooruit te worden voldaan.

GUNNING
De verhuurder/eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.
Lees de volledige omschrijving

Kenmerken

Algemeen

Hoofdbestemming
kantoorruimte
Functies
kantoorruimte
Aanvaarding
In overleg

Details

Voorzieningen
airco, inbouwarmaturen, kabelgoten, liften, pantry, pantry keuken, sanitair, systeemplafond, te openen ramen, toilet, verwarming
Ligging
winkelgebied stadscentrum
Bereikbaarheid
bank op minder dan 500 m, bushalte op minder dan 500 m, NS station op 1000 m tot 1500 m, ontspanning op minder dan 500 m, restaurant op minder dan 500 m, snelwegafrit op 5000 m of meer, winkels op minder dan 500 m
Waardering binnen
goed
Waardering buiten
goed
Bouwperiode
vanaf 1960 t/m 1970
In aanbouw
nee

Financieel

Servicekosten
35
Conditie servicekosten
per vierkante meters per jaar
BTW servicekosten
ja

Energie

Index
1.09
Klasse
B

Kantoorruimte

Kantoorruimte oppervlakte
128 m²
Kantoorruimte verzamelgebouwen
pantry keuken, sanitair
Kantoorruimte units vanaf
31
Bekijk alle kenmerken

Alle foto's

Kaart Stadsring 140A Amersfoort

naar Stadsring 140A Amersfoort
Op 5 minuten loopafstand Op 5 minuten fietsafstand

Deel dit object

De HITH methode

Elke vastgoedwens is uniek en daarom combineren wij tal van jaren ervaring steeds met een frisse blik en een grondige analyse. Wij zorgen ervoor dat u het gehele traject met een gerust gemoed kunt doorlopen, wetende dat u steeds de optimale oplossing voor uw situatie aangereikt krijgt.

Dat verloopt zo:

01 | Een goed gesprek

Kom koffie drinken! Want een goed gesprek is het halve werk. In een kosteloos kennismakingsgesprek bespreken we uw persoonlijke situatie, wensen en eisen. Daarna stellen we samen een concreet plan van aanpak op. Wij weten als geen ander hoe snel de vastgoedmarkt verandert. Laat geen kans schieten en klik hier om een (persoonlijke of video call) afspraak te maken bij een van onze adviseurs.

02 | Meteen duidelijkheid

Voor elke vastgoedvraag hebben wij een passende, gestructureerde aanpak in combinatie met een nauwgezette planning. Bij ons geen ingewikkelde prijsconstructies of verrassingen achteraf. Het kostenplaatje presenteren we u nog voor we van start gaan. Zo weet u meteen wat te verwachten. Duidelijkheid en eerlijkheid. Daar houden we van.

03 | Gefeliciteerd!

Gelukt! Wij vonden voor u het ideale pand of de juiste huurder/koper. Na een succesvolle onderhandeling is het tijd om te tekenen. Wij zorgen ervoor dat ook dit feestelijke moment goed verloopt. Handtekening gezet? Tijd om te proosten!

Funda in Business
NVM
VastgoedCert
NRVT
Erkend leerbedrijf